case study

Braids for Mini's

Braids for Mini's magazine

Edwin Template Home V2 Image
Specialisaties in deze case:

✅ Landingspagina

✅ Instagram Ads

✅ Emailmarketing

✅ Influencermarketing

✅ Bol.com platform

Fotografie: Petra Holland

Succesvolle marketingstrategie opgezet

Samen met Petra Holland, Soraya Bloemendal, Kirsten van der Zee en Jouke Zomer hebben we samen voor een uitgave van het nieuwste magazine Braids for Mini's met een oplage van 3000 magazines.

Doelstelling

Petra en Soraya hebben samen een missie: Vanaf de release willen wij heel Nederland en België aan het vlechten krijgen.

Met als eerste oplage, 3000 magazines verspreiden over de landen bij gezinnen en kapsalons.

De uitdaging

Het product bestond nog niet. Oftewel een luxepositie, nichemarkt, kans en uitdaging tegelijkertijd. Hoe reageert de markt op het magazine? Welk risico loopt de klant?

Wat ontzettend belangrijk was het binnen het project was, dat elke euro goed besteed moest worden. Het was een investering op voorhand zonder enorm marktonderzoek.

Uitgevoerde werkzaamheden

Het traject voor Braids for Mini's bestond uit twee fases: het ontwerpen en het uitdragen. In de ontwerpfase zijn we gestart met het ontwikkelen van de landingspagina en het marketingplan om de markt toe te treden. Vervolgens zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

  • Influencers benaderen
  • Website tracking
  • Emailmarketing
  • Emmailmarketing automation
  • Instagram advertenties
  • Bol.com platform

Resultaat:

Braids for Mini's haalde ruim 25000 bezoekers en een mailinglijst van meer dan 500 subscribers. Met als eindresultaat: 3000 verkochte magazines!

  • 8 Mails verstuurd
  • 4 influencers aangehaakt
  • 25000 websitebezoekers
  • 500+ mensen in de mailinglijst
  • 3000 magazines verkocht

Next project